Zondag 2 januari

7 januari 2011 - Krugerpark - Skukuza Rest Camp, Zuid-Afrika

In de morgen eerst nog het Krugerpark door van Skukuza naar Malelane via de S114. Een onverharde weg en wellicht zien we nog wat dieren op onze route. Dat wordt beloond wat een leeuwenpaar krijgen we snel in het vizier tussen het hoge gras. Wel veel auto's om het leeuwenpaar ook te kunnen aanschouwen, maar de nodige foto's worden gemaakt. Verder wat kleinwild en prachtige bloemen. Aan het eind van de S114 weer een groepje auto's. We weten nog niet waar ze naar kijken, maar als we er voorbij trekken rijden we zowat over de poten van een leeuw heen. Het leeuwenpaar is in diepe rust in de schaduw. De temperatuurmeter geeft inmiddels 39 graden aan. Bijzonder warm dus. Het laatste stukje over de verharde weg naar Malelane.

Twee kilometer voor de uitgang vinden we dan alsnog een neushoorn en na even later blijkt, zelfs drie neushoorns bij elkaar. Enthousiast verlaten we het Krugerpark en rijden we naar Swaziland. Na de nodige grenscontroles en het verwisselen van een lekke band van de auto bereiken we na mooie natuurgezichten ons doel Mvubu Falls. Het onderkomen is prachtig en nadat we foto's hebben gemaakt en hebben gefilmd, duiken we na ons eten het bed in.

1. hes:
    7 januari 2011
    lieve WHAP
    wat een geweldige ervaring weer zeg!
    wij hebben er weer een "normale week" opzitten lekker naar school en werken dus des te leuker om wee wat te lezen over jullie prachtige reis!

geniet lekker hele dikke kus SHER