Maandag 3 januari

7 januari 2011

Om half acht aan het ontbijt en we volgen het advies op van de eigenaresse van Mvubu Falls om meteen de lekke band maar te laten maken, want onderweg naar onze volgende bestemming kunnen we ons geen tweede lekke band veroorloven. Peter en Wim scoren een nieuwe band bij Bandag in Mbabane en we kunnen met een gerust hart naar onze volgende bestemming: St. Lucia.

We rijden via de aangeraden route door Grand Valley naar het zuiden van Swaziland naar Nhlangano en vandaar langs de zuidzijde naar de grenspost Lavumisa in het zuid oosten. Na het verlaten van Swaziland vervolgen we de weg in Zuid Afrika via de N2 naar St. Lucia. Het blijft bijzonder om langs de snelweg lopende mensen, fietsende mensen, stoppende auto's en andere gekkigheid tegen te komen. Steeds maar weer uitkijken dus. Bij Mtubatuba verlaten we de snelweg en na 30 kilometer arriveren we op onze locatie: Elephant Coast Guest House. Weer een fantastisch overnachtingsadres en een gastvrije ontvangst. We worden meteen geinformeerd over alle bezienswaardigheden en het programma voor dinsdag staat al vast.