Zondag 16 januari

16 januari 2011

Vandaag weer een toeristische dag. En we worden gereden, want de Kaapstadtoer staat op het programma. Lynn Abrahams van Waterfalls Tours is onze gids. We starten met een bezoek aan de Tafelberg. Met de gondel omhoog en genieten van het uitzicht. Tenminste dat moet nog blijken, omdat er wat bewolking over de berg hangt. Tussen de flarden door toch prachtige vergezichten. De volgende stop wordt Signal Hill. Vandaag op zondag geen dagelijks kanonschot van het kanon uit 1890. De wijk Signal Hill is het woondomein van de Kaapse moslims. Dit is onze volgende stop. Leuke felgekleurde huisjes worden sinds 1834 bewoond door de Maleiers. Dan terug in de Hollandse historie. Het Iziko Kasteel van Goede Hoop is het oudste gebouw van Zuid Afrika en verving het fort van leem en hout van Jan van Riebeeck. In de middag bezoeken we verschillende townships. De grootste is wel Khayelitsha met 1,8 miljoen mensen in ongelooflijk slechte golfplaten behuizingen. De weg er doorheen is 13 kilometer lang. Onze gids is ook opgegroeid in 1 van de townships. Ze wijst de scholen aan waar zij les heeft gehad. Onderweg kopen we nog wat flesjes wijn, wat moeilijk is op zondag in verband met licenties en we komen bij in de tuin van ons guesthouse. In de avond uit eten bij het Waterfront bij Karibu (African dining). En daarvoor natuurlijk even winkelen voor de dames. De taxi bracht ons uit en thuis.

1. Corry en Nico:
    Hoi globetrotters

Wat een reis he.
    Prachtig dat je alles al opgeschreven heb. Thuis nog even de foto's en film erbij en klaar is het reisverslag ( Nouja ??)
    Jullie moeten toch nog wel wat uitleg geven met de kaart erbij want onze kaart heeft wel een erg grote schaal.
    Nu zijn jullie in Kaapstad en die staat er wel op. Waarschijnlijk vertrekken jullie daar vandaan, zodat je nog een paar dagen hebt om tot rust te komen. Daar moet ook een mooie plek op zee zijn, waar drie zeestromen elkaar tegenkomen en op elkaar botsen.
    We hopen dat jullie nog een paar hele fijne dagen daar hebben en dat jullie een goede en vlotte reis terug hebben.
    liefs en groeten van ons !
  2. henk en ineke:
    17 januari 2011
    Hallo daar met zijn viertjes, vandaag hebben wij jullie verslagen weer kunnen lezen, de computer had namelijk wat kuurtjes(heb ik ook wel eens) maar dit is gelukkig weer verholpen. Wij hopen dat jullie nog een paar fantastische dagen hebben in Kaapstad, en dat de terugreis voorspoedig mag verlopen. Spreken jullie weer in Apestad.

Groet Henk en Ineke
  3. hes:
    lieve WHAP

nog heel even (na) genieten van jullie prachtige reis!
    veel plezier nog en tot woensdag!
    goedereis hele dikke kus SHER