Donderdag 13 januari

14 januari 2011

Om 8 uur een heerlijk ontbijt en even bijgekletst met Zwitserse tafelgasten die ook op vakantie zijn in Zuid Afrika. Vandaag voor ons een toeristische dag. We bezoeken eerst de Wild Life Cango Ranch bij Oudtshoorn waar we een rondleiding krijgen en alles te weten komen over de beesten (o.a. leeuwen, cheetah's, tijgers, krokodillen, rhino's, poema's etc.) die daar zijn gehuisvest. Tja, deze beesten hebben allemaal hun behuizing weer van 50 bij 50 meter. De vrije beesten in de parken lijken ons toch gelukkiger. In de middag verder op pad naar de struisvogelfarm. Ook hier weer uitleg van een gids en Peter maakt zijn rondje op de rug van een struisvogel. Het staat op film. En Anja krijgt nog een "nekmassage" van de struisvogels. Ook dat hebben we in beeld gebracht. De volgende etappe zijn de Cango Caves. Een grottencomplex met grote "kamers" met stalagnieten en stalagtieten. Tenslotte besluiten we rond half zes in de middag de Swartverg Pass te nemen. Betoverende uitzichten, maar wel een kilometers lange gravelweg, die ons van zeeniveau naar een hoogte leidt van 1583 meter en weer naar beneden. Terug over een andere Pass. Meijeringspoort, maar daar aangekomen blijkt die vanwege noodweer afgesloten te zijn. We rijden de rij auto's voorbij en informeren of er een alternatieve route naar Knysna is. Die is er. Honderd kilometer terug naar Beaufort West, dan naar Aberdeen, nog eens honderd kilometer en vervolgens de goede richting op richting Willowmore en dat is de derde honderd kilometer. Veel dus en we besluiten een wel tussendoor te nemen van 85 kilometer. Tja, wel gravel en met een gemiddelde van 30 kilometer per uur schiet het ook niet op, maar met de navigatie van de i-pad en ons enthousiaste volhouden zijn we rond 10 uur in de avond in Willowmore. Dan nog over de snelweg naar George (we gaan niet meer over tussenwegen) en naar Knysna. Om kwart voor 1 in de nacht nemen we een glas wijn en storten we in bed. Het avondeten is er bij ingeschoten, maar met chips, koekjes, limonade, water en nootjes hebben we het ook gered. Morgen halen we de schade wel in

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. jap en jes:
    14 januari 2011
    wow!
    Wat zullen jullie moe ijn als jullie terug komen?!!!Hebben jullie er nog wat achteraan geplakt om uit te rusten??
    Geniet er nog maar lekker van, nog een paar daagjes en dan zijn jullie weer in ons koude regenachtige kikkerlandje!!!(HEt regent hier zo ongeveer vanaf maandaf onophoudelijk...)
    liefs
    jap jes en de kids