Maandag 17 januari

18 januari 2011

De laatste rondtoer van onze vakantie. De route over het Kaaps schiereiland staat op het programma. Lynne staat half negen klaar met de Volkswagenbus en we starten richting Hout Bay. Mooie stranden onderweg. We stoppen bij Mariner's Wharf en we maken een boottocht naar Duikereiland waar honderden pelsrobben wonen op de rotsen. We rijden verder over de tolweg langs de bergketen van Chapman's Peak naar Kaap de Goede Hoop. Met zijn allen op de foto en de reis gaat door naar Cape Point. Met onze gids gebruiken we de lunch en daarna met de kabelwagen naar boven. Te voet naar beneden en op naar het volgende doel: de brilpinguins op het strand van Boulders. Rond half vijf in de middag strijken we neer in onze tuin bij het guesthouse. We nemen een lekker wijntje en we bereiden ons voor op het bezoek aan The Africa Café. Een avond origineel Afrikaans eten, we noemen het maar even Afrikaanse tapas, uit allerlei landen (Tanzania, Mozambique, Malawi, Zuid Afrika etc. etc.). Heerlijk. Aan het eind van de avond een mooie afsluiting met een samenzang van het personeel. Dit is Afrika.

1. John:
    18 januari 2011
    Lekker meegenoten van jullie prachtige reis,
    Wij wensen julie een hele goeie terug reis
    Gr john en ineke
  2. Corry en Nico:
    18 januari 2011
    complimenten voor het fantastische reisverslag !!!!!

verder hele goede en vlotte terugreis

groeten van ons
    Corry en Nico
  3. ria en bert:
    hallo allemaal

Wat een prachtige rondreis hebben jullie gemaakt! Hebben jullie ook nog op het strand gelegen?Of was daar geen tijd voor. Jullie hebben je in elk geval niet verveeld. En nu maar nagenieten. Wij wensen jullie een goede thuisreis. Tot ziens Bert en Ria
  4. hes:
    lieve WHAP,

wat fantastisch allemaal!
    nogmaals goede reis en tot morgen!!!!
    xxx hes
  5. ilette:
    18 januari 2011
    wat zal de tijd voor jullie zijn omgevlogen, zoveel moois gezien en leuke trippen gemaakt. Maar gelukkig hebben jullie de foto's nog. goede reis terug naar het koude kikkerland. liefs
  6. jesca:
    18 januari 2011
    Wat een tocht en wat hebben jullie veel beleefd, we zijn benieuwd naar de foto's, film enz.
    Het is heel leuk om al jullie belevenissen te lezen via deze blog, zijn we er ook een beetje bij.
    Een hele goede reis.
    groetjes Eelco, Jesca, Marit, Ester.
  7. Anja, Hanny, Peter en Wim:
    Beste allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties. Elke keer was het voor ons een feest om alle mooie woorden te lezen. Nu staan wij aan het vooravond van het vertrek. De foto's en de film krijgen jullie t.z.t natuurlijk te zien. Peter heeft 6 uur fil te snijden en te monteren en Anja eb Wim moeten nog even kiezen uit de ongeveer 1000 foto's die er zijn gemaakt.

Groeten van Anja, Hanny, Peter en Wim
  8. A & D:
    18 januari 2011
    Goede terugreis allemaal, tot gauw!
    x

Anneke en Dania
  9. Lia:
    19 oktober 2011
    Hoi,

Wat leuk om je verhalen over Z-A te lezen!

South African Tourism, het verkeersbureau voor Zuid-Afrika in Nederland, lanceert een community platform, waar Zuid-Afrikaanse locals en Nederlanders met elkaar in contact kunnen komen, inspiratie opdoen, maar ook nuttige tips & tricks over het land kunnen horen én zien! Het wordt uiteindelijk een real time interactieve reisgids, gemaakt door locals en door reizigers die al in Zuid-Afrika zijn geweest.

Op 25 oktober 2011 lanceert South African Tourism een grote campagne om de community bekend te maken. Wij geven jou exclusieve toegang om vanaf vandaag 19 oktober 2011 lid te worden van de bètaversie van de community op http://www.mijnzuidafrika.nl. Je kunt je Zuid-Afrika content (je blog, maar ook filmpjes, en foto’s) toevoegen aan de community, maar we zijn ook benieuwd naar jouw mening over de community dus stuur vooral je feedback naar [email protected].

Laat zien hoe geweldig Zuid-Afrika is! Alvast bedankt voor je enthousiasme en moeite!

Groeten,

Namens het South African Tourism Team,