Vrijdag 14 januari

15 januari 2011

Door de korte nachtrust besluiten we pas om half negen te gaan ontbijten. In een ontbijtje hebben we wel trek. Meer toast, meer koffie. We genieten extra van ons ontbijt. Op elke plek waar we afscheid nemen hebben we het idee dat een week op een adres blijven ook wel lekker zou zijn, maar met 13 overnachtingsadressen zou dit betekenen 13 weken vakantie. Het moet niet te gek worden. Vandaag onze laatste lange reis van ongeveer 425 kilometer. Tegen half tien vertrekken we uit Knysna en via de N2 reizen we naar het westen. Onderweg besluiten we niet door de bergen te reizen in verband met de extra tijd. We willen eind van de middag in Paarl zijn op het wijnlandgoed Mooi Blij. Dat lukt en rond vijf uur zitten we aan de Cabernet Sauvignon 2008 van Mooi Blij Cultivar. Voor de avond zoeken we een mooi restaurant. De eigenaresse van de cottages op Mooi Blij adviseert ons onder andere Freedom Hill. Ook een wijngoed. We rijden de 20 kilometer en genieten van een heerlijk diner. Bij terugkomst even uitblazen en de gemiste nachtrust van gisteren inhalen.