Krugerpark 1 januari 2011

2 januari 2011

Wij zijn het nieuwe jaar extreem vroeg gestart. Om drie uur in de nacht ons bed uit, want de game drive start om vier uur. In het pikkedonker dieren zoeken valt niet mee, maar de schijnwerpers op de jeep doen hun werk. We beginnen met een groep hyenas en langzaamaan wordt het licht. Een rots mey veel apen en jawel, ywee leeuwen aan de rand van de weg. Enige tijd later weer een nleeuw in beeld. De volgende score werd onze eerste olifant. Daarna een boom vol gieren. Tenslotte een schildpad en dat was de oogst van de gamedrive. Na het ontbijt zijn we meteen zelf op pad gegaan met de auto van Skukuza naar Thsokwane. Het is inmiddels 32 graden. We spotten twee nijlpaarden, een vlakvarke met twee jongen, een giraffe, een slapende luipaard in een boom en een grote groep olifanten. Na de koffie richting Onder Sabie. Prachtige vergezichten en als we bijn in Skukuza zijn is er nog een leuke groep apen. We sluiten af met het zien van een grote bromvogel. Na twee keer twee uur slapen in het laatste etmaal, pakken we in de middag ook nog maar twee uur slaap. Totaal 8 uur game drive. Wat een prachtige nieuwjaarsdag. Morgen op naar Swaziland.

1. MJAM:
    2 januari 2011
    Nogmaals de beste wensen allemaal.
    Marco heeft de skireis weer overleefd en komt weer een beetje bij.
    Jesse heeft vanochtend zijn laatste lintje bij zwemmen gehaald en zal proberen het afzwemmen te rekken tot jullie terug zijn ;-)
    Verder alles goed hier, maar natuurlijk niet zo avontuurlijk als bij jullie. Geniet lekker verder.
    Liefs MJAM
  2. ria en bert:
    2 januari 2011
    Wat een geweldige ervaring!! Je moet ophouden zulke mooie verhalen te schrijven , wij zijn nu al jaloers.
    Geniet er maar lekker van.
    groetjes Bert en Ria
  3. Ilma Knol:
    2 januari 2011
    Wat een geweldig verhaal we zijn nu nog meer benieuwd naar alles wat jullie vastleggen op de foto. Heel veel plezier daar!!! Wij gaan vanaf morgen weer in het gewone ritme.

Gr. Roy, Ilma, Jens en Mart
  4. hes:
    lieve WHAP

wat leuk om te lezen! en Saar en Eef vonden het "erg cool" dat jullie die beesten allemaal gezien hebben (wij ook hoor)
    en net als bij de fam knol zijn ook wij benieuwd naar de film en foto's!
    hele dike kus de hartmannetjes
  5. Dick:
    3 januari 2011
    Het zal vast een duizeligwekkende ervaring zijn zoveel nieuwe indrukken in zo'n korte tijd. Zo sta je in de sneeuw en zo op de savanne. Zo te lezen is het er wel een beestenboel, en ......"three down, two to go". In geval dat jullie nogeens tegen een vlakvarken aanlopen, ze schijnen lekker te zijn.
    Gebraaide vlakvarkfilet gerol in gekapte kruie en varsgemaalde swartpeper,toegedraai in spek, flambe met brandewyn en bedien met mosterdsous.

Goede reis verder.
    Dick

P.S. Peter het dooit en het blijf voorlopig dooien ook.
  6. Corry en Nico:
    4 januari 2011
    Wow, dat moet wel gaaf geweest zijn.
    Ik weet nog hoe opgewonden we waren toen we een beer zagen in Canada, Maar hier was het lopende band werk voor de adrealine denk ik.

Nog nooit in mijn leven van een vlak varken gehoord.heb je hem 3 d op de foto gekregen?

Heel veel plezier, groeten en hou de deuren maar dicht.
  7. Makkie:
    5 januari 2011
    Wat leuk, dat jullie al zoveel gezien hebben.
    Een nieuwjaarsdag, om nooit te vergeten.
    Ik heb ook nog nooit van een vlakvarken gehoord, of is het soms
    een wrattenzwijn?
    Dick z'n recept lijkt me wel lekker, geloof ik.
    Geniet maar volop.
    Hier is de sneeuw weg, maar het is harstikke koud,
    XXXXXX van Makkie.
  8. angelique,marco, jesse en melle:
    8 januari 2011
    Lieve opa en oma,

Wanneer komen jullie weer terug!
    Ik mis jullie. x Jesse